Thursday, August 31, 2006

Reading/ Listening/Singing Activity

In my High School classes periodically(no pun intended) as a warm up or bell ringer Reading activity at the beginning of class I have a short article that I have printed out from the internet with highlighted words on it. Then I give them 5-8 minutes to quietly read it to themselves and guess or match up the highlighted words with their English equivalents. They also have to be prepared to give me a verbal summary of what they think the article was about. Below is an example of one such article I got from the internet. (DPA) Deutsche Presse Agenteur the equivalent of our AP Associated Press.

Please match the English words found below with the German words in this article and then write an English summary of this article on the back of this sheet.

Ausgewachsenes Hauskrokodil Amy muß ins Heim

London (dpa) - Fast 13 Jahre lang hat ein englisches Ehepaar ein Krokodil als Haustier gehalten. Das anderthalb Meter lange Reptil schlich schnell und ungehindert durch das Wohnzimmer. Die Besitzer, hatten jetzt eine Tierpflege-Firma gerufen, weil "Amy" langsam zu gross wuchs, berichtete ein Tierpfleger im BBC-Rundfunk. Doch "Amy" habe ihm fast die Hand abgebissen, als sie ihr vertrautes Heim nicht verlassen wollte. Ein wenig Klebeband habe geholfen. Gefüttert wurde das Haus-Krokoodil mit Steaks.

bit off /reported /owner/ home /the couple /almost /fed/ kept /adhesive tape/ slithered /animal caretaker /without opposition/ to leave /grew

The Song activity I do frequently with all levels involves reading, listening and active singing (speaking). What follows is and example of a song worksheet that I hand out to students. I use these songs as a break from but a supplement to my usual teaching activities I use songs that pass into a unit thematically. Usually I have students listen to the song once through and then the second time follow along with the worksheet and try to fill in the missing words. After that we read through the song together as a class and try to help one another understand everything. Then I play the song one last time and have the students get up and sing the song themselves at least the refrain!



LASSIE SINGERS
“REGEN”

Regen fällt auf die Welt. _________ ist das Himmelszelt.

Sieh, wie die __________glänzt. Wie sie uns spiegelt. (Whoah Whoah Whoah Whoah)

Regen Regen auf allen Wegen. Wir haben nichts dagegen,

Regen, macht uns Spaß er macht uns alle nass.

Auffallen Regen Regen. Wir haben nichts dagegen.

Regen, macht uns Spaß er macht uns alle nass.

Wer erfrischt die bunten Wiesen? Wer lässt die Blumen trinken?

Wer ___________an die Fensterscheiben? Und lässt uns in Träume versinken?

Regen fällt auf die Welt. Grau ist das Himmelszelt.

Sieh, wie die Straße glänzt. Wie sie uns spiegelt.

Regen fällt auf die Welt. Regen er fällt und fällt.

Er fällt auf dich und mich.

Aus allen Wolken. Regen, Regen.

Auf alle Wege Regen. Regen. Wir haben nichts dagegen.

Regen, macht uns Spaß er macht uns alle nass.

Auf alle Wege Regen. Regen. Wir haben nichts dagegen.

Regen, macht uns Spaß er macht uns alle nass.

Wer macht die schmutzigen Autos sauber? Wer __________ mit dem Wind?

Wer küsst die großen Flüsse, wenn sie todmüde sind.

Auf alle Wege Regen. Regen. Wir haben nichts dagegen.

Regen, macht uns Spaß er macht uns alle nass.

Auf alle Wege Regen. Regen. Wir haben nichts dagegen.

Regen, macht uns Spaß er macht uns alle nass.

Regen, Regen, Regen, nichts dagegen.

Er macht uns alle nass.

nass-_________________ schmutzigen-________________ glänzen-

todmüde- Himmelszelt- dagegen-